lördag 8 september 2012

Körsbär!


I torsdags morse virkade jag ett litet körsbär till
vännen och fd jobba kompisen Josefin.

Hon önskade sig de i födelsedags present,
men fick den som en liten avskedspresent istället,
då hon fick min virkbok i present :)

Tycker själv den blev rätt söt..

virkade ett till när jag satt på lunch..

som ligger och vänta på att ges bort..

de jag virkade till Josefin fäste jag på hennes hänglås..

 så  hon fick en liten överaskning när hon kom till jobbet i fredags.


I torsdags var sista dagen jag jobbade på mitt gamla jobb,
Josefin kommer jag sakna att ha som jobba kompis,
vi skrattar alltid åt allt.
Men hoppas vi håller kontakten ändå!

Så igår började jag mitt nya jobb, med "vanliga tider" 7-17
och knappt inga helger, ca en lördag i månaden
och den största skilnaden.. Det är ett heltidsjobb.

Mitt första heltidsjobb, det känns både bra och jobbigt.
Det innebär att mina små hjärtan få vara mycket mer på dagis
ca 8-16 varje dag.

Men jag är hemma tidigare på dagarna
när pojkarna är vakna och vi kan äta kvällsamt tillsammans
och så slipper jag de tråkiga helgerna.

Så de här kommer nog bli toppen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...