söndag 10 april 2011

Om mig och min virk resa!

Intresset för virkning började den 22 februari 2011 när Lucas fick på posten
några virkade kakor från sin gammelmormor.
Jag satte mig genast och började googla hur jag skulle utläsa ett mönster
med alla dess förkortningar.
Med en del samtal till min mormor för råd och hjälp
så har jag löst det ganska bra.
Det tog inte lång tid innan jag började göra egna mönster.
Det är inte så svårt men kräver viss tålamord, inte alla gånger man lyckas på första försöket.
Är så glad att jag hittat en hobby som jag verkligen brinner för.

Bloggen startade jag 17 mars 2011 för att dela med mig av mina alster,
det går även att köpa min bok.


Under juni - augusti - 2011 hade jag utställning på biblioteket i Ljungby med mina virkade bakverk.
Bilder på utställningen i Ljungby


24-25 september 2011 stod jag på skördefesten vid Mickelsmäss på Varbergs fästning.
Bilder från Mickelsmäss på Varbergs fästning


12 mars 2012 var min blogg med i kvällsposten.
Bilder från kvällsposten


12 mars 2012 började jag blogga hos Garnaffären.se
Länk till Garnaffärens blogg


20 mars 2012 åkte jag till Stockholm för att spela in ett inslag, när jag virkar, till barnprogrammet PhiloFix som kommer sändas på SVTB i höst, 2012.
Bilder från inspelningen


28 mars 2012 var jag med i Halmstad Lokaltidningen, där det handlar om min virkning.
Bilder och reportaget från tidningen


24 april 2012 var jag på samtal om att bli cirkelledare hos ABF i sydhalland inom virkade bakverk. Som kommer starta hörsen 2012.
Bild från besöket


25 april 2012 var jag med i TV4nyheterna Halland, med en intervju om mina virkade bakverk.
Bilder och länk till intervjun


Hösten 2012 kommer jag vara cirkelledare hos ABF, kommer även att ha en  workshops (helgkurs) den 22 & 23 september.
Läs mer om detta här


18 Maj 2012 var jag med i Hallandsposten, kom på första sidan och hela mittuppslaget.
Se reportage och bild


25 Maj 2012 stod jag tillsammans med ABF på Halmstad gillet och visade upp mina bakverk inför cirkeln som jag ska hålla i höst.
Se bilder från dagen


9 Juli 2012 fick jag äntligen hem mina mönster böcker som jag har gjort. Boken säljs också på Adlibris, CDON, Bokia, Bokus mfl.
Se bilder och info om min bok


Augusti 2012 var med i ABF studieprogram där jag fick en stor bild om info om min cirkel som jag ska hålla i höst.
Bilder från studiebladet


14 Augusti 2012 var jag med i Tidningen Amelia Höst, där de stod lite om min cirkel som jag ska hålla för ABF.
Se bilder på tidningen


17 Augusti 2012 kom intervjun upp om mig och min cirkel på ABF´s hemsida.
Länk till intervjun


22 september 2012 hade jag min först workshop för ABF.
Se bilder från dagen








Jag hjälper gärna till om du undrar något.

Roligt att du hittade till min blogg.
Kram Cina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...