torsdag 9 februari 2012

Mönster på engelsk konfekt!



Engelsk konfekt

Du får inte sälja vidare mina mönster, eller något av virkverken som du virkat från mina mönster. Ge bort färdigvirkat får du göra!

Dom är virkade med Tilda från Svarta Fåret, virknål 2,5.
Svart garn, virka 2 lm
varv 1: 6 fm i 2.a lm från nålen - (6) efter de byt färg till gul eller rosa
varv 2: 2 fm i varje m - (12)
varv 3: 1 fm, 2 fm i nästa - upprepa 6 ggr (18)
varv 4: vikvarv (virka fm i bakre maskbågen - (18)
varv 5-7: fm i varje m - (18)
varv 8: vikvarv (virka fm i bakre maskbågen - (18)
fäst tårdarna
varv 9: 1 fm, 2 tillsammans - upprepa - (12) efter de byt färg till svart
stoppa den med vadd, inte för mycket.
varv 10: 2 fm tillsammas - upprepa - (6)
Fäst den tråden.

Här är innan vikvarvet..

Innan andra vikvarvet..

1 fm, 2 tillsammans..

Klar..

Lycka till!


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg :-)! Härligt och kreativt. Jag skriver bland annat en blogg som heter "Från Sockerbotten till Hälsotoppen" där jag och Josefi Dahlberg skriver och tipsar om ett sockerfritt och hälsosamt leverne. Jag kommer att tipsa om dina underbara och sockerfria godbiar ;-).

    SvaraRadera
  2. Å vad kul, nu kan jag också virka sådan godisar, tack söta du// kramar
    Tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...