torsdag 22 september 2011

Mickelsmäss Lördag & Söndag!

Mickelsmäss 2011 - en skördefest för alla sinnen!
Varmt välkomna till den halländska skördefesten Mickelsmäss på Varbergs fästning den 24-25 september kl. 11-16.
Mickelsmäss erbjuder en traditionell matmarknad med halländska produkter inramad av konst, musik, hantverk, föreläsningar och barnaktiviteter på vår vackra fästning.

Tema för årets skördefest är njutbART, med något för alla sinnen!
Godbitar ur årets program:
Provsmaka & möt ett 50-tal halländska matproducenter & konsthantverkare.
Konstutställning med konstnärsgruppen 360°Konst.
Stjärnbaristan Daniel Chomieniec bjuder på kaffe & kåserar om ett njutbart liv.
Tillverka egna spaprodukter med Skårs Gård.
Chokladprovning.
Pomolog
Lär om halländskt vin.
För barn: ansiktsmålning, tryck tavlor & tillverka Mikaeli-änglar.
Konstutställning av elever ifrån Varberg.
Musik
Samt mycket mer!

För mer information:
Program/information:
Linda Lundberg
Tfn: 0340-13130, linda.lundberg@lansmuseet.varberg.se
Utställare/anmälan
Kristina Brixson
Tfn:0340-677326, kristina.brixson@lansmuseet.varberg.seBildtext Jerry Niemi: Nej inget muttrande nu, du valde ju den “Stora ansiktsbehandlingen”!
Övriga fotografier är tagna av museets fotograf Charlotta Sandelin.







Bild: Hallands Kulturhistoriska Museum.
Fotograf: Charlotta Sandelin.

2 kommentarer:

  1. Å om jag ändå kunde komma dit och titta. Det hade verkligen varit så roligt.
    kram//Tina

    SvaraRadera
  2. Superkul! Ska dit med pappa, lillebror och bonusfarmor. Är du där på söndagen också? Hoppas det! Är lite pank för tillfället så vet inte om jag kan köpa något just då :( Men snart ska jag få ett nytt rum och då tänkte jag ha ett litet ''kakfat'' i fönstret!

    Vi ses kanske på söndag!

    P.S Jag läser din blogg varje dag men när jag kommenterar brukar jag kommentera med mitt bloggnamn (January) och URL

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...