lördag 10 september 2011

Hur ett virk häfte blir till!

Igår kom min efterlängtade spiralbindare och den uppfylde mina förväntningar.
Men det är lite pyssel att göra ett häfte..

Först skriv boken ut..

sen lamineras varje blad...

sen ska hålen göra i spiralbindaren...
man kan bara ta ett papper åt gången.

och ibland blir det inte alltid rätt när jag sätter in pappret i
spiralbindaren och hålen kommer snett och
jag få skriva ut ett nytt papper, laminera och sen sätta i spiralbindaren igen. 

och till sist ska spiralen sättas dig också med hjälp av spiralbindaren.
Så här nu är häftet klart! :)

Så här ser det ut när man fäller upp den.

Ett par häften som snart är klara. Bara sprialen som ska dit.

Ja så gör jag mina häften.
När klädkammaren är färdig renoverad och jag fått min
"virka liten kaka hörna"
ska jag visa lite mer bilder på när jag sitter och"arbetar"

Ha en bra kväll !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...