torsdag 7 mars 2013

Bilderna från tradera!

Har mailat till tradera ang bilderna som Sony555
har tagit från min blogg, 
även Josefine med bilderna på marängerna har kontaktat dom
och Agneta har också tryck på vad som gäller om detta. 
Tack för de Agneta, snällt! 

Jag vet att man enkelt kan kopiera mina och andras bilder, 
har inte alls emot att man gör de om man hänvisar till min blogg. 
Men det är inte ok att ta bilder och lossas som bakverken är sina egna. 

När jag va inne och kikade på Sony555´s bilder
 kännde jag även igen dessa muffins/cupkaes.


Denna bild lånade jag av Annika med bloggen Skapa och Inreda.
Kan inte hitta den identiska bilden, men visst kommer bilden från henne. 

Tråkigt att någon gör så här! 

8 kommentarer:

  1. Jag har också kontaktat hon som tagit bilderna, men fick inte iväg mailet till Tradera. Mailen strulade just då. Tycker de tär så himla trist.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när sådant här händer, jag tycker som du att man ska hänvisa till bildens ursprung. Vi får väl börja med att märka våra bilder med vårt namn, har sett att en hel del gör så.
    Passar på att tacka dig för upplysningen, jag ska också maila tradera.
    Ha det så bra.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har pratat med tradera i dag på telefon, vi måste skicka in orginalbilden till dem för att bevisa att bilderna är våra egna.Bad om att de skulle ta bort budgivningarna med våra bilder men de kommer att ligga kvar. lite tråkigt tycker jag.
    Önskar dig en trevlig dag
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Hur har det gått? Tog de bort din budgivning? Jag har mailat in en bild, ska skicka in de andra också. De skrev att de skull plocka bort budgivningen när de sett att bilden är min.

      Hoppas helgen har varit bra.

      Kram Cina

      Radera
  4. Japp, som jag sa så måste ni bevisa att bilderna är era genom att mejla orginalbilden till Tradera, då kan de granska ärendet. Som jag uppfattade det var de väldigt angelägna om att ni gjorde detta, då de vill men inte kan agera innan de har bevis.
    Obs! man får inte lägga upp bilder man inte äger i Traderas annonser.
    mvh Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har mailat in en bild, ska maila in de andra också.. Har jobbat hela helgen, har inte koll på om de plockat bort någon budgivning eller inte.

      Tack för din hjälp Kram

      Radera
  5. Tradera får väl helt enkelt ta bort auktionen och så får den som snott bilderna lägga upp en ny auktion?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...