fredag 14 december 2012

Lucia i Ljungby!

Igår var det luica.
Eftersom Lucas hade feber natten till igår blev det inget dagis igår heller
 och istället för att sitta hemma och inte göra någonting,
 kom jag på att vi kunde ta en tur till Ljungby.
Ringde min mamma och kollade om hon va ledig och det va hon.
Så vi packade in vinderkläder, pluka och snowracen i bilen och begav oss iväg.
 
Åkte och hälsade på min mormor och morfar,
pojkarnas gammelmormor och gammelmorfar.
Fick på Liam sina tomtekläder men Lucas ville inte.

Jag och mina älsklingar!

Lucas va glad för alla små pylar.

De finaste som finns, Lucas & Liam!

Sen gick jag, pojkarna om deras mormor ut för att åka pulka.

Här kommer Lucas!
Mormor är fotografen, de tackar vi för.

Sen är de min och Liams tur.


Nallen är viktig, den ska med överrallt.

Sen provade jag och Liam snowracen, oj va det gick.
Ser ni nog på mitt ansiktsuttryck.

Lycklig kille som få sitta lite på snowracen innan brossan ta den.
Annars är Liam inte så glad i att vara ute i snön,
blir mest ledsen, vill inte ha vantarna på sig och vill hem.



Lucas och mormor titta på ankorna.

 
En bra dag!
 
Om man klicka på bilderna så blir dom strörre.
 




3 kommentarer:

  1. Hej! Vad fina nu är i era tomteluvor:) Ja, jag har bakat delarna själv. Brukar göra ett par pepparkakshus per år, tycker att det är jätteroligt. Att köpa delar går lika bra, det är ju själva ihopsättningen och garneringen som är rolig :)

    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Så fina kort!! Och vilken bra backe att åka pulka i!!

    SvaraRadera
  3. Hej vilka härliga bilder.
    Såg att Liam hade lika tomtedräkt som min lillkille.(Storbror hade likadan utan ludd i kanten). Men visst är de söt med tryckta bälten och knappar.
    Ktarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...