torsdag 8 november 2012

Sjuk, mormorsrutor och Emma´s drake!


Ja, som vanligt är vi sjuka.
Hela förra veckan låg Daniel sjuk tillsammans med Lucas som hade
feber, öroninflamation, en ögoninfektion och halsinfektion.
 
Detta ledde till att Liam i söndags fick ögoninflamation,
Daniel ligger fortfarande dålig efter 1½ vecka.
 
I tisdags eftermiddag gick de såklart över på mig,
så igår och idag har jag varit hemma sjuk
 tillsammans med en sjuk Liam och en sjuk sambo.
 
Sånna här tillfällen önskar man att familjen bodde i samma stad.
Tänkt om någon kunde åkt och handlat åt oss,
kommit över och hjälpt till, kanske lagat mat.
Igår fick de bli korv med bröd, mer än så orkade jag inte.
 
Lucas som äter penicillin, kan vara på dagis och leka av sig,
han trivs bra på dagis sen de har blivit mer kontinuitet.
Det känns så skönt,
 innan va han jätte ledsen,
höll allt han kunde i dörren och ville inte gå dit,
vaknade på natten och sa i sömnen att han inte vill till dagis,
bad varje morgon och kväll att inte behöva gå till dagis.
Det va hemst!!
 
Men så fick jag nytt jobb, heltid och allt ändrades.
Han kom in i de och började trivas riktigt bra.
Hinner knappt inte säga hejdå när jag lämna honom.
Innan hängde han sig fast i benet och skrek att jag inte fick gå.
Jag grät flera gånger när jag lämnade honom.
Det va fruktansvärt jobbigt.
 
Så mitt stora hjärta är just nu på dagis,
Liam ligger i soffan och vilar och Daniel uppe i sängen och sover,
jag sitter här framför datorn,
 men ska snart ta och lägga mig i soffan.
 

Tvätta ögonen..
 
Igår kväll låg jag i sängen och virkade min första mormorsruta,
de va rätt roligt så tänkte göra fler.
Ska bara bestämma mig för färg och vad jag ska göra med dem.
 
Gick över till grannen/vännen Emma för att hämta lite garn.
Hon hade virkat klart sin drake.
Visst blev den jätte fin!!
 
Fick med mig lite salvia, heter de så?!
Som jag skulle lägga i teét och i med lite honug,
Hjälp, jag dricker ju inte te, men de skulle vara bra mot halsen,
så jag få väl lita på Emma :)
 

8 kommentarer:

  1. Synd att du / ni är sjuka, det är så drygt när det går "runt" i familjen. Hoppas detta ger sig snart !
    Ett tips när det gäller mormorsrutor, virka in garnändarna, så slipper du fästa så mycket. Men låter helt enekelt, den lilla garnstumpen gå med , så det blir dubbelt garn, några cm, och det funkar alldeles utmärkt. Prova det om du inte redan har gjort det. då slipper man 711 trådar som man skall fästa efteråt.

    kram på dej, och Krya på dej Cina// kram
    Tina

    SvaraRadera
  2. Jag var väldigt förtjust i mormorsrutor förut, men så hittade jag en beskrivning på en annan ruta hos popetotrora.blogspot.se som är så mycket roligare (tycker jag iaf)
    mvh Agneta

    SvaraRadera
  3. testa att göra dessa, lätta och roliga att göra och det går fort.
    http://minspiration.blogspot.se/2010/04/granny-wheel-square.html

    Kristina

    ps krya på dig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gör min i tildagarn och virknål 3,5

      Radera
  4. Hej

    Vet du var din granne hade hittat det fina mösntret till draken?

    MVH susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag tror den kommer ifrån någon av Mia Bengtssons böcker.

      Kram Cina

      Radera
    2. Hej!

      Jag tror den kommer ifrån någon av Mia Bengtssons böcker.

      Kram Cina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...