tisdag 6 november 2012

Ny mössa!

I förrgår var jag och prommenerade med vännen Eva.
 Hon frågade om jag inte kunde virka en mössa till henne.
Jag tar egentligen inte emot några beställningar,
men tycker mycket om henne
och de går rätt fort att virka en mössa.

Så igår när jag var hemma med Liam,
 som har ögoninflamation,
passade jag på att virka en mössa medans han vilade middag.

Hittade en brosch eller va de kallas för,
 som jag satte på min mössa
Eva får en likadan mössa i naturvit,
hade kvar garn då de inte gick åt så mycket på min halsduk
eftersom jag bara gjort ett varv på den.

Broschen fick jag på Mickelsmäss på Varbergs fästning förra hösten.

Mössan tog nästan 1 ½ timme att virka.
Gillar att den är lite toppig i modellen.

10 kommentarer:

  1. Hej. Jag har nu försökt 6 gånger att få till en start på en av dina fina mössor men min hjärna funkar inte ett "!@7it. Jag får testa när den är med mig. Många kramar mamma marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annars ska jag visa dig när vi ses.
      Det är inte svårt när man förstår hur man ska göra.
      Kramkram

      Radera
  2. Ja, man är ju inte den bästa på att kommentera. Håller helt med! :) Blir iaf jätteglad av att veta att du tittar in hos mig. Och jag kikar hos dig, även om man inte alltid lämnar spår efter sig.

    Jag står i valet och kvalet för att virka en till. Jag är beräknad till idag, så vi får se när bebisen kommer. O när jag ser fotstorlek och bentjocklek kanske allt faller på plats och lusten faller in att virka en till!? Men jag minns ju inte vilken storlek på nål jag valde... Så dum man är, att man inte antecknar! :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj va spännande!! Hängde inte med att de va så dax :)
      Kanske du är på BB nu:)

      Nu ska jag virka lite mormorsrutor men sen kanske jag skulle prova på att virka sockar.

      Ha de bra Kram Cina

      Radera
  3. Såååå himla fin mössa, skulle gärna ta en beskrivning på den för jag behöver verkligen en ny!

    Tack för titten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket !
      Den går rätt fort att göra och är väldigt varm i de garnet, eskimo.

      Kram Cina

      Radera
  4. Ja så fin mössa .. blidde ju så fint med den blåa blomman där på .
    Själv stickar jag en fuskolle .är på själva liksom halsen och de med 5 stickor ..oj oj ...kommer inte att klara det .
    Ha det bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack!
      Har virkat någora rosor som jag ska sätta på en säkerhetsnål som man kan fästa på mössan sen.
      Jo de fixar du säkert!! Lycka till med fuskollen!

      Tack desamma Kram Cina

      Radera