måndag 5 november 2012

Mössa och halsduk!

Förra veckan fick jag hem 9 nystan Eskimo garn
och ett par stickor i nr 9.
Jag har nog provat på att sticka när jag va liten,
men kom inte alls ihåg hur man gjorde.
Tanken va att jag skulle sticka en tubhalsduk och virka en mössa.
 

Josefin och Sara kom en kväll förra veckan på lite fika
och Josefin kunde sticka,
så hon visade mig hur jag skulle göra.
 
Josefin tyckte nog de va rätt kul,
för hon vill knappt inte sluta :)
 
Senare på kvällen fortsatte jag på min halsduk.
 
och dagen där på..
 
och ännu mer..
 
mitt i halsduks stickandet,
virkade jag mig en mössa i samma garn.
 
 
 
Halsduken blev klar igår
och så här blev de.
 
   
Här är jag i min nya svarta mössa.
 

 

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Du passar verkligen i mössa. Jag ska snart börja med dina Eskimo vantar så fort jag stickat färdigt dina Raggi sockor så att du har samma som småpojkarna dvs röd/blå/grå. puss puss från mamma Marie

    SvaraRadera
  2. Åh tack! :) Jag har följt din blogg väldigt länge och måste säga att det är otroligt smickrande att du läst min blogg och gillar det jag gjort. :) Tack! Blir alldeles varm i magen. :)

    Du är modig som testar att sticka! Jag har försökt flera ggr, men de är verkligen inte min grej. Under veckan kommer det upp tips på bloggen på hur man virkar sockar (inget jag skapat själv), för de är ju så klassiskt med stickade sockar. Men det går faktiskt att virka snygga sockar!

    Jag hoppas du fortsätter besöka bloggen. :) Och jag måste säga att tomte-mönstret är jag väldigt nöjd med.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...