torsdag 8 november 2012

Kaos!


På två minuter kan hemmet bli total kaos.
Bara man vänder ryggen till så är busarna framme,
att vara sjuk och vill ha ordning är ingen bra kombination.
 
Jag mår dåligt när det inte är iordning
och jag mår dåligt när jag försöker få iordning.
Vilket kan lätt sluta i gråt.
 
Jag är inte så noga på vissa saker,
ex bryr jag mig inte om lite damm på tavelramarna,
eller att filtret i fläkten inte tvättas en gång i veckan
eller att ugnen är ordentligt rengjord.
Sånt som min käre sambo ha koll på och få sköta!
 
Jag vill ha ordning på golvet.
Dammsuger varje dag
och är jag ledig kan de blir upp mot tio gånger per dag.
Kan kasnke bli lite mycket ibland, men jag måste, mår dåligt annars.
 
En annan ska är att allt måste stå på sin plats.
Leksakerna ska ligga i speciella lådor,
 kuddarna i soffan ska vara på ett visst sätt,
sakerna i fönstret ska stå med rätt mellanrum.
 
Det tar på krafterna att försöka hålla hemmet i schack
trots att man mår skit.
Men är de inte iordning mår jag ännu mer skit.
 
Jag vill bli frisk, nu !  


Filten hänger inte som den ska på fåtöljen,
annars är de i sin ordning.
 
Ville bara skriva av mig, nu ska jag lägga mig i soffan.
Fortsätta på mina mormorsrutor, om jag orkar.
Lucas titta på Cars och Liam sover.
 
Kram Cina

1 kommentar:

  1. Hej vännen!! Jag känner igen alltihop... Kämpa på och tappa inte gnistan, det blir bättre... många varma kramar till dej och pojkarna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...